Dat make-up en tal van andere verzorgingsproducten een belangrijke rol speelt in het dagelijkse leven van heel veel mensen, hoeft alvast niet langer gezegd. Bovendien wordt deze rol nog verder gevoed door tal van mediakanalen waaronder tv, reclamefolders en roddelbladen die keer op keer op zoek gaan naar het perfecte beeld, de perfecte make-up en de perfecte bijpassende kledij en dito kapsel. Laat meteen duidelijk zijn dat het helemaal niet verkeerd is om jezelf op te tutten en in de kijker te zetten, maar soms gaat het ook wel eens grondig fout!

Huidige maatschappij

Uiterlijk is altijd een belangrijke factor geweest in de maatschappij en meteen ook één van de moeilijk aan te snijden thema’s. Zo valt op dat vooral vrouwen hard worden aangepakt op hoe ze eruit zien – maar vooral – op hoe ze eruit moeten zien. En hoewel diverse mediakanalen en aanverwanten het uitschreeuwen dat iedereen perfect is en de moeite waard, kiezen de meesten toch steevast voor de vrouw met het “perfecte lijntje” – het zogenaamde maatje “0”. En dat terwijl de meeste vrouwen voorzien zijn van natuurlijke rondingen en daarbij eveneens het recht hebben om even grondig in de “picture” te worden geplaatst.

Het beeld dat de media – en tevens ook diverse sociale mediakanalen zoals facebook en instagram – voorhouden; strookt niet altijd met de werkelijkheid. Kleding en accessoires worden steevast op beeld vastgelegd in combinatie met het model met de prachtige wespentaille, het glamoureuze kapsels en de perfect aangebrachte make-up. Als “normale” vrouw durven we ons dan wel eens te min voelen – niet goed genoeg voor de rest – aangezien we niet aan het desbetreffende schoonheidsideaal lijken te voldoen! Je moet tegenwoordig al een behoorlijk sterk karakter hebben om het verstand te laten winnen en te beseffen dat beelden en foto’s duizend keer bewerkt en gefilterd worden alvorens ze worden gepubliceerd. Waardoor het resultaat uiteindelijk verder af staat van de werkelijkheid dan velen op het eerste zicht lijken te vermoeden.

Op weg naar een positieve zelfontwikkeling!

Kortom, jij – als “gewone” vrouw – hoeft jezelf helemaal niet minderwaardig te voelen. We zijn allemaal mensen van vlees en bloed ongeacht de verschillende huidskleur, haartype en lichaamsstructuur. Het komt er dus op neer om – hoe moeilijk je het misschien soms ook vindt – echt van jezelf te gaan houden. En, het blijft een dijk van een cliché, maar enkel en alleen als je jezelf graag ziet, kun je ook van iemand anders gaan houden. En daar komt het uiteindelijk allemaal op neer!

Dus kies voor die elementen waardoor jij je op-en-top vrouw voelt. Waardoor jij je echt de meeste glamoureuze én zelfzekere persoon ter wereld voelt. Voor sommigen is dat een gewaagde sport-outfit of jogging aangevuld met een nonchalant kapsel en bijbehorende handtas. Anderen voelen zich net dat tikkeltje comfortabeler in een skinny jeans met bijbehorende blouse, dragen een kleedje of kiezen voor een gewaagde jumpsuit. Kortom, werkelijk alles kan!

Maar wat bij heel wat vrouwen wel degelijk voor een ommekeer lijkt te zorgen, is het perfecte kapsel, de juiste schoenen en de perfect uitgekozen make-up. Dergelijke elementen kunnen je net dat tikkeltje meer zelfzekerheid bezorgen en je het gevoel geven dat de wereld aan je voeten ligt. Waar wacht je dan nog op? Ga ervoor!

Make-up als redmiddel!

De perfecte oogschaduw aangevuld met de juiste foundation, blush en bijbehorende lipgloss kunnen er alvast voor zorgen dat vrouwen een pak zelfzekerder voor de dag komen. Voor velen wordt het dan ook beschouwd als één van de vele redmiddeltjes op weg naar een positieve zelfontwikkeling. Je mag je nog zo slecht voelen, na enkele uurtjes in de kappersstoel en vervolgens voorzien van de perfecte make-up, zorgt ervoor dat de hele wereld aan je voeten ligt. En laat ons duidelijk zijn, dat is wat elke vrouw verdient, om gezien en begeerd te worden.

Kortom, aarzel niet en ga alvast op zoek naar de voor jou ideale make-up en andere haar- en verzorgingsproducten. Voor meer info kun je alvast terecht op de volgende wegpagina perfectespiegel.nl.